måndag 28 september 2009

Tävling

Hej!

Har ju glömt att skriva och berätta hur det gick sista dagen i Karlstad! Jag startade en 1.20 och hade två nedslag. Tyckte han hoppade bra men kändes lite trött. Men jag är jättenöjd med helgen!

I helgen som var åkte jag till Therese Nyman (Tette) på lördagen. Vi skulle nämligen åka och tävla i Kumla igår och det är ju en bit att åka så då var det bäst att komma dagen innan.

Jag åkte till Hop-Zan och hälsade på, på eftermiddagen! Det var jätteroligt att se honom, han var jättefin! Skulle tro att han är runt 162 cm nu, så han har vuxit endel sen jag såg honom sist... Han var lika snäll och tillgiven som vanligt. Bilder kommer...

På söndagen bar det av till Kumla i Tettes lastbil. Jag körde och vi hade totalt fyra 5-åringar med oss! Började med en 1.20 där alla var felfria! Såå duktiga!! Sen debuterade vi 1.30 på allihopa också. Jag rev de två sista hindren. Han hoppade jättebra och det var en svår bana med många linjer och trekombination! Tror att han fick lite mjölksyra mot slutet för han överhoppade sig ganska mycket banan igenom, fram till de två sista, då orkade han inte riktigt.
Det var ganska lite starter så han hann bara vila ca 1.5 timme mellan klasserna, så jag tyckte han gjorde det väldigt bra!

Det känns bra att man har startat en 1.30 innan man kommer ner till Flyinge!

Tisdagen den 6/10 åker jag och Tette hem till Peter Markhne och tränar med varsin 5-åring! Det ska bli jätteroligt.. Jag red ju för honom några gånger när jag hade Amor och han är riktigt bra!

Nu ska Walle få ta det lite halvlugnt den här veckan så han är pigg och glad när vi kommer ner till Flyinge! Det är faktist bara två veckor kvar tills vi åker nu...

Scarlette är långtidskonvalicent... Hon hade skador på kronbenet och djupa böjsenan, det känns väldigt trist. Det som är bra är att hon kommer att bli helt återställd!! Så förhoppningsvis ska hon kunna vara ute på tävlingsbanorna till nästa höst igen!

Kram så länge...

2 kommentarer:

  1. Det ska bli jättekul att träna för pether. Jag tar med både Acindo och Gina nu, så du får köra min lastbil igen!!!! Du kör ju bättre än gubbarna!!!
    kram tette

    SvaraRadera
  2. Jaa!! Vad roligt!! Klart jag kör, som sagt... Det gick ju bra sist :)

    Kram

    SvaraRadera