lördag 8 mars 2014

Vem ska man välja?

Hej på er!

Har tänkt att betäcka Scarlette i år. Nu har hon gått tom ett år och det börjar bli dags. .

Hade tänkt mig Boss Vdl, men han är tyvärr inte tillgänglig 2014.

Nu behöver jag hjälp. . Har ni några bra förslag?  Jag vill ha en hingst som är lätt i typen, en god hoppare (så klart) bra fertilitet. Kom med tips om ni vet någon bra :)

Imorgon är det löshoppning här i Orkebo :) ridhuset är nysladdat och redo för ett gäng hästar.

Ilanta har blivit som en ny häst efter jag har varit på kurs hos Tette. Jättekul! Tyvärr är hon brunstig nu och hon är inte rolig då..

Nästa helg är det äntligen dags för tävling. Falun är destinationen :) Håller tummarna för att det inte blir några tappskor då :)

Jag har satt igång Rod-Rigo igen. Han sköter sig jättebra.  Nästa steg är att rida själv även i galopp. Han är lite busig i galoppen så jag har avvaktat lite med det.. iallafall lös..
Han har tre jättebra gångarter. Plus för galoppen. Det är som att sitta i en gungstol :)

Det går väldigt mycket framåt för Julia med sin 3-åring Arko också.  Jätteroligt :)

På måndag löshoppar vi "våra" hästar.

Ha en trevlig kväll :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar