måndag 24 mars 2014

Motgångar!


Hej på er!

Just nu känns det som att det är mycket motgångar... I år har jag bara en tävlingshäst (Ilanta) och hon står nu med "skav" eller vad det nu är på ryggen. Hon har ont och kan inte ridas. Kan heller inte tömköra för att hon kan inte ha ngt på ryggen. Suck!

Veterinären var här förra veckan och har tagit prover, men det tar tid att få svar, ända upp till tre veckor!

Det ser mycket bättre ut i alla fall så det går åt rätt håll.

Jag vågar inte tänka på tävling än så länge. Har varit anmäld till två tävlingar i år men fått ställa in båda två. Det är ju inte det här jag vill... Drömmen är väl att ha tre fina tävlingshästar. Jag har ju jättebra förutsättningar för det som jag bor nu också. Men då ska det bara skita sig på det ena eller det andra sättet!




Sen är det en massa annat som händer runtomkring mig nu som tar en massa energi, det tänker jag inte gå in på här. Men jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa!


Anledningen att jag inte bloggar så mycket är just det här... Vad ska jag skriva om? Att jag mockar varje dag? Hur kul är det för er att läsa? Nej jag hoppas på en vändning snarast!

Jag har visserligen Rod-Rigo som jag rider några dagar i veckan. Han sköter sig väldigt bra :) Nu ska jag börja träna på Häst vid hand med honom inför 3-årstestet.

Om det finns någon där ute som har en tävlingshäst "över" så hör gärna av er. Jag kan tänka mig att låna en så jag får komma ut på tävlingsbanorna någon gång det här året. Jag saknar det väldigt mycket!!

Så... Det var skönt att få skriva av sig lite, även fast det säkert inte är så spännande för er att läsa ;)

Kramar

1 kommentar:

  1. Trist med Illanta, hoppas det ger med sig snart så ni kommer igång igen!

    SvaraRadera