måndag 16 november 2009

Löshoppning

Halloj!
I lördags åkte vi till ridhuset med unghästarna igen - det var löshoppning som gällde. Båda hästarna gjorde det väldigt bra - det märks att dom börjar bli vana.

När det var klart började jag att rida Hop-Zan - får passa på när man ändå är i ridhuset. Han skötte sig bra som vanligt. Så bra att jag bestämde mig för att ta en galopp.. Inga problem det heller!! - Vilken härlig häst! - Nu har jag nått mitt mål med honom för hösten - det var ju faktiskt att galoppera :)

Gazza var också jätteduktig. Jag satt på honom för första gången! Det var inga problem. Skrittade även några varv i ridhuset!!

Nu har jag ungefär tre veckor kvar med unghästarna, men så fort jag är klar så blir det lite mindre jobb med dom, jag måste ju hinna med Skywalker och Zlatan också!

Walle har vilat sen Flyinge nu, men det tror jag att han har behövt! I morgon kommer hovslagaren, sen ska jag ut på en tur med honom efter det!

I fredags blev Scarlette o Zlatan vaccinerade. Nu är det avklarat för i år - Bara Walle kvar.

Nej nu är det dags att sätta fart med dagens arbete...

Ps Jag är såå himla less på all LERA!!!!!!!! ds

Kram

1 kommentar:

  1. Enda fördelen med riktigt blöt (geggig) lera är att Zeppolin inte vill rulla sig ute i hagen..
    I övrigt bara nackdelar. ;)
    (Spola benen dagligen och fastna i leran med stövlarna när man ska hämta/lämna hästar i hagarna etc etc..)

    SvaraRadera